Tuesday, April 14, 2009

Påske ferien 2009

Ja da var jeg kommet hjem ifra en super herlig ferie.. Jeg har vært i Nord-Norge. Ferien begynte i Bodø. Der møtte jeg noen utrolig koselige mennesker. Jeg var også på min livs første fotball kamp, tro det eller ei... Var å så på Bodø Glimt mot Lyn eller no tror jeg det var. Det dumme var jo det at Bodø Glimt tapte, men men. Så kan vel si at iløpet av den ene dagen har jeg sett mere fotball enn jeg noen gang har gjordt.
Ellers så var jeg på Nordlandsbadet i Bodø. Det var bare helt SYYYYKT fint. Med en sinnsykt fin vellvære avdeling i 2 etg. Å det var jo midt i blinken for meg:-).
Turen gikk videre på onsdagen med hurtigruta til Svolvær. En 6 timer lang båt tur. Men siden det var lite med bølger og jeg hadde en kortstokk i vesken gitt det bra. Å enda bedre siden jeg vant i kortspill :-p..hohoh..
Det var vel egentlig bare en ting som la en demper på denne båt turen og det var på slutten da det kom noen polakker/russere eller no opp på senen og begynte og synes.. Jeg beklager og måtte si det, men det er vel noe av det mest grusomme jeg har hørt. Har aldri vært borti at noen kan ødelegge sanger så bra som de klarte det. Heldigvis var det bare 30min før vi annkom Svolvær.
Siden båten ikke var fremme før i 21.30 tiden var det bare og komme seg på hytta og fyre så ble ikke no tid til mye den første dagen...
Dagen etter var det kvelds mat hos tante Solveig og onkel Johan. Der fikk jeg oxo møtt resten av familien jeg ikke har sett på 11år. Hanne (kusinen min) var der med samboeren sin Bjørn, Og Fredrik (fetteren min) var der medsin samboer Beate, og hennes barn Ane og Simen. Det vare en helt utrolig koselig kveld, med masse gamle historier, MYE latter, og god mat...
Jeg har forresten oxo stått på langren ski i påsken, i en slalom bakke.. Å det kan jeg jpo bare si med en gang... Jeg tror aldri jeg har vært sååå forbandet på lenge. Det var jo rett og slett galskap å dra med meg opp dit.. Men etter å ha aket ned halve slalombakken med skiene i henden så fant vi ett perfekt sted å stoppe.. Der røyk alle de våte klærne av og jeg la meg for å sole meg litt. Å da ble jo selvførgelig humøret på topp igjen:-)....Så da var egentlig ikke turen så ille allikevel.
Men alt i alt har jeg vel kunn 1 ting jeg kan klage på iløpet av hele denne påsken..
Å det er det ........ politiet. Må bare si det at når det kommer til å få inn penger så er de sinnsyke slue.. De tar ikke fartsmålinger med hennsikt for sikkerheten, men for å få inne penger. Oxo i tillegg så kjemmer de seg inne i buss skur før de hopper frem og stopper deg... Å det er da selvførgelig på lange sletter hvor fartsgrensen har liggi på 90kt/t og det er satt ned til 60kg/t rundt en sving... Man rekker jo ikke å bremse i det hele tatt.. Så for å si det sånn, det ble litt penger ifra meg til sommer festen dem...
Men det er glemt nå... Kan ikke gå rundt og tenke på hvor surt det er.

No comments:

Post a Comment